2008-05-28

Citat

Dagen citat är som följer: "A clean house is a sign of a broken computer". Jag kan bara säga att min dator fungerar, ja alla datorer i mitt hus fungerar alldeles ypperligt.

Kosten, kvasten och borsten ska fram i kväll och sladdarna till datorn ska helst ryckas ur en stund. Men först en omgång av allsvenskain i standardpistol.

Standardpistol är en av de svåraste grenarna inom sportskyttet. Man skjuter 12 serier om 5 skott. Vanliga Precisionstavlor, 25 meter där max är 50 poäng per serie, totalt 600p. De första fyra är en slags precisionsskjutning på 2,5 minuter/serie. Därefter följer 4 serier som skjuts på 20 sekunder och som avslutning skjuter man 4 serier på 10 sekunder. Ni förstår att det gäller att hålla tungan rätt i mun och kornet stadigt.

Nehej nu kommer chefen bråkandes med en ny hög, precis som om jag inte hade tillräckligt att göra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm...*klurar på att att städa jag oxå*

Jobbigt men ett måste nu när jag vart "ledig" så länge :)

kram Nina

Vedhuggaren sa...

Världsrekordet ligger på 584 poäng (Erich Buljung). Tänk på det ikväll! :p

Anonym sa...

Ska du städa idag??? Du skulle ju komma hit till mig!!

Pangbruden sa...

Jag ska in till dig en snabbis sen måste jag handla och städa ... :-/