2008-05-15

Dagens

Dagens värsting och dagens kloking har jag själv stått för.

Väsrstingen drog jag till med i morse när jag slant med hårsprayflaskan och sprayade mig själv rakt in i vänster öga. Gissa om det gjorde ont, jag har även sett lite halvsuddigt under dagen men nu äntligen har det börjat att släppa. Hur klantig kan man vara på en skala?

Dagens kloking skrev jag i en väns blogg och efteråt när jag läste insåg jag att den här gången hade jag överträffat mig själv:-) Självgod moi?? :-) Men den kommer från hjärtat blandad med en lång livserfarenhet som inte alltid varit god.

"Man kommer inte undan lyckan lite lite som man kan värja sig för sorgen"

6 kommentarer:

Anonym sa...

det borde bli ett nytt ordspråk - ett sånt som står med i alla kalendrar längst ner i högra hörnet (på min i alla fall...) :-D

Anonym sa...

Tack Tess:-) Jag har mina ljusa stunder:)

Majsanochmalla sa...

Det var dumt av dig att spraya dig i ögat... Gör inte om det!

Du är lika klok som vanligt!


Kram

Mallavillsnackaskitmeddigbralla

Anonym sa...

Kul att se att vänster och höger hjärnhalva lever separata liv...;)

Anonym sa...

Lagom kul...;-) Klok som en bok är jag minsann.. åtminstone temporärt:-)

Anonym sa...

På en skala kan man vara klantig allt från det lägsta nämnbara till så långt skalan räcker. ;-)