2008-05-27

Klantpangisen...

...slog till igen. Jag har lyckats betala ut 44 000:- till en privatperson genom att knappa in fel leverantörsnr...! Tack o lov var det en ärlig ung man som ringde och frågade varför han fått så mycket pengar av Sydnärkes utbildningsförbund. Pengarna återbetalas och den stackars riktiga leverantören ska snarast få in sina medel. Vilken soppa! Vilken dag!

Men jag är så glad för Brynäsdamens skull att det inte spelar någon roll. Undrar ni varför så får ni klicka in på henens blogg!

12 kommentarer:

Nickedockans blogg sa...

nu kan dt bli två inlägg?? vat inte vad som hände... tänkte att om någon sätterinpengar på ens konto så blir det väl inte ens egnapangar bara för det eller hur???? annars vore det nog större chans att "vinna " pengar på det sättet än att skrapa trisslott.. : (

Ja moroten är en fin och stabil katt : )

Men du blir orolig över ditt hjärta... kommer ihåg när det hände första gången faktiskt... DU måste vara rädd om dig.. Kramar om dig massor

Pangbruden sa...

Tack gumman. Nej då det blir inte hans pengar men om han inte frivilligt betalar tillbaka blir det krångligare för oss med anmälan etc.. en besvärlig procedur. 44 tkr är rätt mkt även på en kommun.

Jag är rädd om mig och numera mår jag ju så bra.. så hjärtat är nog ok

Anonym sa...

men va säger du har du blivit sjuker *stakkare* Låt KP pyssla om dig nu!
Och du mitt kontonr är 2356 54268436
;)

Ja jag har fått 2 bra chefer känns faktiskt superbra!
Tror dom ser lite med andra ögon ;) *kram* Monica

Anonym sa...

typ en sånn här jag har inte sett den ännu!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=411417

Anonym sa...

Kan en fattig småbarnsförälder lämna ut mitt kontonummer och hoppas på fler liknande misstag tro? ;)

Anonym sa...

Mattias: shoot;-)

Anonym sa...

Råkade ut för något liknande under min första tid i Högkvarteret.. Efter ett utlandspass så fick jag en månadslön på drygt en kvarts miljon före skatt! Äntligen, tänkte jag, nu har Försvaret insett mitt rätta värde! Men det vara bara att dataprogrammet multiplicerade alla övertidstillägg med 10 så det var bara att betala tillbaka.. Blä! Men nu blir det andra bullar i Dubai! ;-)

Pangbruden sa...

..Du kan kallt räkna med Dubaibesök min vän! :-9

Anonym sa...

Jag ser verkligen fram mot det - kolla upp Norwegian som börjar flyga dit from november - kostar mindre än att åka till Luleå! ;-) Och nu lär det finnas en nystartad skytteklub där också!!

Pangbruden sa...

..och skidbacken.. glöm inte den. Ska verkligen försöka få till en tur i vinter..

Anonym sa...

Ja Dubai-backen har jag inte åkt i. Jag vill hänga med!!!

Anonym sa...

Klart du skall hänga med oxå! Då kommer araberna att tro att jag håller på att flytta ned mitt harem... ;-))