2008-05-14

Elproblem

Nu har jag nog en sån där poltergeist i huset igen. En elstjälande poltergeist. Aftonen började med att diskmaskinen dog och strömmen gick i hela huset. Det gick inte att få igång huvudsäkringen innan kontakten var noggrant urdragen men så fort jag kommer i närheten av en elkontakt till diskmaskinen går strömmen direkt. Märkligt fenomen det fattar t o m jag. Kort därefter mitt i ett favoritprogram, och det har jag ett i veckan, kapsejsade dekodern. Vi har ju inte någon marksänd TV längre så det var ju "fan så irriterande" för att uttrycka mig milt. Tack o lov för ynglingen han fixade dekodern och KP får väl ta tag i diskmaskinselen när han fiskat klart.

Ja mina vänner han fiskar. Fiskesuget är tydligen starkare än all världens hockeymatcher. Glömde visst det.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Han kan inte fiska, han äter ju pencillin!!!

Anonym sa...

Ja, precis, ska inte han ligga.... och "pendla mellan liv och död"??

*Fniss* Jag hoppas att du får en underbar semestervecka, vem åker du med??

//Mia

Majsanochmalla sa...

Hahhah... KP är ju ingen riktig man! ;-)

Precis som Mia säger... Ska inte han ha en nära dödenupplevelse.. Nu?

Krama om den "utsatte" sjuklingen från mig!

Pok

Mallakanintelåtablibralla

Pangbruden sa...

Nope han lever och frodas och har hälsan. Alla mina farhågot har kommit på skam. ingen värk, ingen hockey. yeeek karln är ju som en kärring:-) Jag ska åka till Alsace med min bästa vän Bettan (Bettans resblogg) Jag brukar åka med henne. Vi är lika halvgalna båda två så det fungerar bra.

Kram mina sköna damer

Anonym sa...

Hemma i vårt hus kan vi inte köra vattenkokaren och brödrosten samtidigt. Då brakar säkringen. Intressant är att om vi sätter igång torktumlaren samtidigt som vi kokar vatten så lägger säkringen OCKSÅ av. Helt olika delar av huset! Men här rör det sig inte om en poltergeist, närå, här har det värsta monstret av alla varit framme: den ökända Hempularen...

Pangbruden sa...

empularen är en salgs variant av Poltergeist.. det rä jag fullkomligt övertygad om:-)

Majsanochmalla sa...

Jag har 2 egna "Gostbusters"... HA och Pappsen är elektriker båda 2... Nu skickar jag dit grabbarna... Jag vill ju inte att ni ska få elchocker eller så... Iaf inte för 14 juni...

Pok

Mallaelverkssläktsbralla

Anonym sa...

KP är elektiker även han.. pappsen är målare.. men inte fasen har det hjälpt mig:-)