2008-05-15

Låt att guppa till

Alla familjer har sina egenheter, så även min. En av dom lite roligare är att vi guppar till bra musik, gärna när vi sitter vid matbordet. Nu kanske jag ska hålla mig till sanningen vi guppade när teensen var små. Numera är det under deras värdighet så kommer det en bra låt när vi äter får jag guppa själv. Det kan inte vara vilken låt som helst utan det måste finnas en viss underliggande rytm. Vi guppar lite upp och ner med en rörelse i sidled fram och tillbaka i takt till musiken. Sittandes såklart! Det började med att ynglingen när han var en lite Buppe alltid "dansade" på detta udda vis till bra musik. Rörelsen var så härligt inspirerande och smittsam att det slutade med att vi alla guppade i takt. I morse på väg till jobbet hörde jag en låt att guppa till. Jag guppade hit och kände glädje och förväntan så varsågod mina vänner, Lyssna, njut och guppa.

Feel the rythm!

12 kommentarer:

Lisa Gustafsson sa...

Låter som någonting jag skulle kunna skratta mig sönder och samman av att se :D Alla familjer har ju som sagt sina egenheter. Farbrormelker i saltkråkan har en egen egenhet...

//Lisen

Pangbruden sa...

Tja vi är väl lite saltkråkor på något sätt... :-) Välkommen btw!

Majsanochmalla sa...

Hey bästatwinsen..

Vi dansar i bilen... Vi dansar vid matbordet och vi dansar i sängen... Men aldrig på dansgolvet!??!

Skönt att höra att man inte är ensam..

Pok

Malladansbralla

Pangbruden sa...

Frågan är Mallan.. Guppar ni? Annars är det något jag rekomenderar..POK

Flunkbuster sa...

Appropå guppa till bra musik:
http://www.youtube.com/watch?v=EIuWvM0oHSg

Flunkbuster sa...

Original gupparna:
http://www.youtube.com/watch?v=1ytKvEv9szg&feature=related

Anonym sa...

Jag "nuppar" *L*

//M

Nickedockans blogg sa...

Ha ha .. jag ser mig er guppande framför mig.. i mi bild hör jag ingen musik... men jag är heltmed på vad du menar.... vi har väl något liknande för oss hemma i min familj.. men numer så blir mitt guppandetoftast direkt inte disktret avbfutet av ett vråååål från två tonårsdöttrar som skriker.. mammmmmaa läggg av, du beter dig som en fjortis.....sen tittar dom menande på varandra och beklagar hur de kunde blivit födda av denna varelse...: ) Kramar om dig och fortsätt känna rytmen... : )

Anonym sa...

Jim Carey gupparnas urfader-) Vi guppar mer med kroppen och mindr med huvudet.. en viss utvekclad guppning kan man säga:-)

Heeejj Nickedockegumman!!!! Äntligen här:-) Kram

M.. självklart:-) Hahahah

Majsanochmalla sa...

Njae... Ibland guppar vi till...

Men "HA" har utvecklat en stil med mer armdans.... Eller headbanging... Om musiken tillåter.. Du har nu som uppgift att lära oss "guppa" på riktigt på bloggträffen!

Pok

Malladansbralla... Not!

Anonym sa...

Ska bli... Den är låten är en prefekt guppalåt.. Checka även flunkens förslag.. jim Carey är en god föregångare.. Längtar till 14 juni!!! Hårdträning i en vecka minsann;:-) LÖÖV

Majsanochmalla sa...

Pangisen... Du är en riktig idrottsfreak..

Tränar ju ständigt på livets vesäntligheter.. Bloggroggande... Å nu åka bort på träningsläger... Go girl go!!

Kram

Mallaönskardigbästaresanbralla