2008-07-29

Vad fan var det där!!

Vad fan var det där utropade KP och jag höll på att köra av vägen av förvåning. Inte över det vi såg utan över hans utrop. Ni som känner KP eller har träffat honom irl vet att han är en lugn typ som sällan hetsar upp sig över något. För det mesta tar han dagen som den kommer och sällan berörs han av något. När nu han nu förskräckt utropade dessa ord blev jag ytterst förvånad och tänkte att han minst av allt sett en livs levande Åländsk tiger eller Annaconda slingra över vägen, så sällsynta är hans känsloyttringar.

Men icke.. inte en Tiger eller Annaconda så långt ögat nådde, inte heller en varg eller ett vildsvin, inte ens ett litet rådjur eller översimmad älg orsakade hans känslostorm. Det KP upptäckt var en Åländsk midsommarstång! Dessa stänger är oerhört speciella och utsmyckade med s.k midsommarkronor i allsköns färger. Jag som sett en sådan på bild hos Flunkbuster reagerade inte lika häftigt men KP trodde kanske inte sina ögon, vad vet jag? Hur som helst så har jag skrattat åt hans förskräckta utrop i tre dagar nu. Om stängerna är vackra? Det är nog en smaksak, de är helt klart speciella och jag gillade dom.

Jo jag tycker nog att dom är rätt vackra men det är ju som med surströmming man måste vänja sig lite. KP gillar nog varken eller.. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag sugen på surströmming!

Anonym sa...

Aldrig sett nån sån stång faktiskt. Inte ätit surströmming heller för den delen.

Anonym sa...

Jag gillar båda.. stängerna är ju inte så märkliga att de föranleder ett utrop..vilket gör mig än mer full iskratt åt honom:-)