2008-07-15

Det var det...

Läkartid 09.00 för utredning av hjärtat. Ni minns väl hur stolt jag var över att dom t o m ringde hem till mig för att boka tid. Jo jo.. Går upp i ottan, duschar och äter t o m frukost! Startar bilen och far i väg till bankomaten för att ta ut pengar. Glad i hågen, hur glad man nu är på ett läkarbesök, anmäler jag mig i receptionen varpå damen bakom disken meddelar mig att jag inte har någon tid... Ehhh

Visst kan jag vara glömsk men så glömsk är jag inte, och den här gången hade jag skrivit upp min tid i almanackan. Det fanns en anteckning om att jag skulle kallas i juli men inget mer. Ingen vits att stå i en reception och tjafsa om sånt så jag bad damen om att de skulle ringa upp mig igen.

Efter 5 minuter får jag ett telefonsamtal och det var samma kvinna som ringde sist, hennes röst är lite grov och speciell. Men nej då hon hade minsann inte ringt mig...efter en stund hör jag att hon tvekar..det var nog hon som gjort en miss, och sånt händer. Nu fick jag en ny tid på torsdag hoppas att den är inbokad;-)

Soppåsar är införskaffade för idag stundar källarröj och ynglingen ska få måla lekstuga och altanvägg. Något sommarjobb lyckades han inte få så jag betalar honom. 4h per dag och ca 50 kr i timmen. Sova bort dagar och spela bort nätter är inga aktiviteter som smäller högt i det här huset. Den stränga modern har satt ner foten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så jätte mycket :) Jag är skit nöjd och för att inte tala om stolt !! :D

Pangbruden sa...

Med all rätt tjejen! Hoppas att Tom inte är allt för besviken, och anderas gjorde en kanonstart!