2008-07-24

En ren kvinnas funderingar

Jag är ren. Med det menas att jag har inga tatueringar någonstans. Inte för att jag inte gillar tatoos för det gör jag, tycker många är ursnygga. Det har liksom inte blivit av. Jag har 5 hål i ena örat men för övrigt är jag ren. Ett tag funderade jag på en svart liten drake på ena armen, jag gillar svarta tatueringar bäst. Små och svarta ska dom vara.. ;-) Jag är född i drakens år och liiiite eldsprut finns det väl i mig.

Nu har jag, efter att ha sett Monicas snygga tatoo,(kolla in hennes blogg) börjat fundera på en annan grej. S -92 och L -93 med snyggare bokstäver såklart. Det skulle symbolisera mina barns initialer och födelesår.

Kan Jolie och fru Beckham så kan väl jag.. en pangis;-) Vad tror ni..?

Vet ni vad jag tror..? Jo det blir som vanligt ingenting av det:-)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har mina tjejer på ena armen och på andra har jag gamla Maja som jag fick ta bort för två år sedan. Gillar mina tattoos. De sitter så jag kan visa dem när jag vill och dölja dem när jag så vill. Vill göra en till men har inte hittat "rätt" motiv ännu.

Flunkbuster sa...

1979 gjorde jag min första tatuering, som nyss fylld 16 år!
På den tiden var det bara kåkfarare och sjömän som hade tatueringar, inga andra.
Man kunde lätt skilja på de två klientelen genom tatueringarna.
Dåligt utförda och riktigt fula tatueringar = Kåkfarare.
Snygga, färgglada och fantasifulla tatueringar = Sjöman.
Som gammal sjöman har jag naturligtvis några tatueringar.
Den för tiden obligatoriska "Sailors Grave" tatueringen blev min första.
Efter det blev det en örn på underarmen.
Sedan ett litet ankare på den högra överarmen, gjord hos "Tatto Jack" i Rotterdam.
När jag närmade mej 20-årsåldern fick jag nog och har efter det inte tatuerat mej mer.
Idag verkar det vara en ren "dussinvara" att tatuera sig.
Jag har blivit en i mängden!
Men de som förstår sig på tatueringar ser med en gång att jag är en gammal sjöman!

Att tatuera sig här uppe i Norden var mer eller mindre förbjudet för 30 år sedan och därför var tatueringarna därefter.

Majsanochmalla sa...

Jag har 2 tatueringar...
På axeln: Det kinesiska tecknet för kärlek. :-)

Och på ankeln har jag mina barns namn och födelseår.

Jag är jättenöjd och stolt. Men nu blir det inget mer!

Pok

Mallagillartatisatbralla

LJ Media sa...

Har funderat på att tatuera en skorpion på överarmen men drar mig på grund av smärtan. Ni kvinnor lär visst ha en högre smärttröskel än män har jag hört.
Jag har testat med hennatatuering och skorpionen blev snygg men kortvarig.

Anonym sa...

Jag ska göra en Zlatan och tatuera in mina döttrars födelsenummer, fast inte på underarmarnas insida. Kör nog på den vänstra överarmens insida.

Anonym sa...

Snälla snälla Amie, dont do it please! Men varöfr skulle du bry dig om vad JAG tycker, men så tycker jag! kram från vän V

Anonym sa...

Jag har funderat så länge på en tatoo att jag till slut blivit för gammal. Men visst skulle jag kunna tänka mig ungarnas namn eller som macen och zlatan gillar, deras personnummer. Men det kommer aldrig att bli av.

Majsanochmalla sa...

HA... Har tatuerat in sina syskons namn med kinesiska tecken... På vänster överarm... Skitsnyggt och enkelt. Kalligrafi är vackert!

Pok

Mallahelafamiljenärsnarttattadbralla

Anonym sa...

Klart du ska göra det! You go girl.

Anonym sa...

Jag är nog som dig doc.. vill så det värker men det blir aldrig av.. Bra va V? :-) Men vi får se.. Jag är lite sugen på att ha något som symboliserar kidsen på mig..

Majsanochmalla sa...

Pangisen...

Man behöver inte tatuera sig.. Jag köpte den vackraste ring jag hittade och lät skriva barnens namn och födelseår på kanten (en ganska fyrkantig ring).. Om den inte hade haft så vackra stenar så hade namnen hamnat utanpå... Jag har den alltid på mig. Vänster hand.. Närmast hjärtat! Så klart!

Pok

Mallalöjligtkärisinabarnbralla

Pangbruden sa...

Mallanvännen.. SMART idé..tack

Anonym sa...

Amie! Lyssna på din Mallavän- det är en klok person - just do it! Kraaam! Vän V