2008-07-11

SM rapport

SM innebär mycket folk, flera hundra startande i varje vapengrupp, god stämning och låååånga dagar. Igår var vi hemifrån i över 12 timmar. Det blir lite drygt med all väntan. Sm i ett nötskal:-)

Äntligen börjar skyttet vända. Igår gick det riktigt bra igen. Endast 8 träff bort på totalt 60 skott är två bättre än förra SM och då var årets banor både tekniskt mer svåra men framför allt tråkigare. En tråkig bana innebär att man efter 6´e station börjar tänka; tar det aldrig slut, vilket är förödande för koncentrationen. De missar jag gjorde igår var schyssta. Den station jag sköt sämst på var för det första en mycket svår där många missade men jag stod fel, lite för "brett" och samtliga skott hamnade i högerkanten. Nu hade jag tur och tre av dom gick in men tre i pappen känns lite onödigt:-) Hur som helst så spelar det ingen roll om man har 5 eller 8 träff bort på SM, man hamnar långt ner i resultatlistorna ändå. Jag tror jag till slut blev 130 men jag har många bakom mig (100 ungefär:-) Och det som gladde mig mest är att jag var tredje bästa dam som startade i B. Det tar jag med mig från igår!

I dag har vi vilodag tack och lov för regnet vräker ner. Ingen av oss har gått upp än. Teensen är lovade sovmorgon och KP och jag ligger och läser, dricker kaffe och surfar. I eftermiddag ska han och Tass fiska medans jag och ynglingen ska fara ner till SM-centret en sväng och kolla in hur det går för våra revolverskyttar.

Fin dag alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack detsamma och hoppas det går fortsatt bättre! Det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga och ha kul!

Anonym sa...

Frippo.. Det viktigaste är inte att vinna men spöa skiten ur alla andra;-) Men vi har kul.. just nu ser det ut som vi tagit ett lagguld i precision.. vi har stark klubbkänsla..det är viktigt