2008-07-20

Mot Sälen


Vi far till Sälen idag, jag, bästaste vännen och teensen. Vi hämtar upp dottern på vägen för hon är och fröjdar sig hos sin mormor:-) Jag gillar Sälen på sommaren. Fjälluften, naturen, bakgrundsbruset av en älv och framför allt lugnet. Jag gillar Sälen och fjällvärlden på vintern med, men sommartid är något speciellt. Ni måste prova.

I morgon ska det regna så det blir en lugn dag, vi får väl spana in några orienterare:-) Långa, magra rackare som far runt som streck i skogen, lika tråkigt som speedway frågar ni mig:-) En tur upp i sittliften till Gustavsbackens topstuga ingår med. Det är underbart att åka lift på sommaren, i synnerhet nedför:-) Enda gång jag aldrig är höjdrädd. (Bilden är faktiskt tagen från sittliften förra sommaren)

På tisdag ska vi ta oss till Orsa Grönklitt och Björnparken där. Ingen av oss har varit där tidigare och när man läser på internet verkar det intressant. Men som jag alltid säger.. Time will show

Något internet har vi inte med oss men självfallet kommer bilder från mobilen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska prova fjällen på sommaren i år. Bär av till Jämtland i augusti. Ska bli skönt och rofyllt.

Anonym sa...

ha det skå skönt där uppe;) vi åker också idag ,men jag har ingen mobilblogg;( Kram Monica

Anonym sa...

Ha det så trevligt båda två!!! Monica Du får fixa mobilblogg...lätt lätt lätt

Anonym sa...

Orientering är kul att utföra men jobbigt. Att det inte är en publiksport förstår jag då man inte kan ha en massa kameror ute i skogen. Men med den senaste gps-tekniken, storleken på kamerorna och sändningsteknik kommer det nog inte att dröga länge innan det kan bli lika sännande att titta på som 5-milen på skidor.