2008-07-14

Påsättning

Det är ju inte så konstigt att jag aldrig har något att sätta på mig för allt finns ju undanstoppat i källaren! Ynglingen och jag använde några timmar mitt på dagen till husarbete och jag började så smått att sortera i källaren. det är en oerhörd nackdel med att ha en stor källare. Man får plats med för mycket helt enkelt.

I morgon fortsätter arbetet. Efter mitt läkarbesök ska sopsäckar införskaffas. I en (läs flera) ska kläder till Myrorna och liknande placeras och i en (läs fortfarande flera) ska skräpkläder till sopstationen i. En hög med finare kläder ska sparas till de av mina vänner som vill ha. Men ni får skynda er hit och hämta;-)

Det märkliga är att jag har lika fullt i garderoberna fortfarande så var kommer alla kläder ifrån? Jag tycker ärligt att jag aldrig handlar kläder och postorder är det värsta jag vet så därifrån dyker inget upp. Hamnar jag månne i komaliknande tillstånd av och till? Ni vet tillstånd som påminner om gå i sömnen. För på något sätt så har ju alla kläder infröskaffats och det skulle kunna förklara min något skrala plånbok av och till:-)

Men som sagt.. jag har aldrig något att sätta på mig..

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men nån att sätta på...?;)

Pangbruden sa...

Ja det är mitt minsta problem...

Anonym sa...

vad har du för storlek på kläderna du skänker bort. Hahahha. =)

Anonym sa...

känner igen det där och jag förstår inte heller vart alla kläder kommer ifrån :-)

Anonym sa...

hahah precis vad jag har tenkt göra men jag gillar bäst att jobba på kvällen *läs sent* eler mitt i natten, men det går ju inte M sover ju där haha kanske skulle kasta ut han ett par dagar *ler*,men jag har iallafall stor städat köket massor har jag slängt ,sånt som jag inte rör på måååååånga år, är så skönt när det är gjort sen....
Lycka till i morgon Monica

Anonym sa...

36-38.. det var tider det..:-) Men du får gärna ta ACA

sophia: Välkommen!

Monica..Tack!

Anonym sa...

autoshoppingsyndrom!

Pangbruden sa...

Malte.. Verkar inte bättre;:-)

Anonym sa...

Min garderob ska jag tömma inna jag drar till New York. Dollarn sjunker mer och mer för varje dag - det innebär mer och mer kläder och skor jag kan shoppa med mig hem! Och dyra krämer ska vi också handla. Och väskor! Och skivor! Och coola grejor (vad det nu kan vara?) som man inte hittar här hemma. Packningen vi tar med oss dit blir tunn: rena underkläder samt ett ombyte. Sen fyller vi väskorna inför hemfärden:-)

Pangbruden sa...

Bitte.. gissa om jag är avundsjuk på dig!!!!!