2008-07-31

3 år av kärlek!

Tre år av kärlek. Jahapp tänker ni nu, kommer det ett sånt där sentimentalt inlägg om KP igen. Jo jag hade nog tänkt mig det men jag ska försöka begränsa mig lite. Idag har vi varit tillsammans i 3 år, vi har känt varandra i snart 19 år men det tog några år att bli ihop. Jag var lite trög som KP brukar säga:-) Hur som helst så är det en anledning att fira. Det kan tyckas banalt av två 40 plussare att fira en årsdag på det här viset och KP är nog benägen att hålla med. Han är ju obotligt oromantisk den gode KP:-) Jag ser det som en trevlig anledning att gå ut och äta och ägna oss åt varandra en stund och det brukar han ju inte ha något emot:-) Nästa vecka kommer alla barnen hem och, gud förbjude, jag börjar arbeta igen! Något som jag just nu försöker förtränga:-)

Nu när han har friat och allt så är det ju helt klart läge.. eller hur:-)

Alla prover är tagna nu på morgonen och resten av dagen tänker jag befinna mig på en strand med min goda väninna J. Min bästa kollega. 10 år yngre än mig, barnlös med långa svallande lockar. Just nu lyckligt nyseparerad, det syns på henne att separationen gjort henne gott, hon strålar:-) Jag misstänker en ny kärlek och det är henne väl unt. Inte för att hennes ex på något sätt var dum, tvärtom, men de utvecklade "syskonrelationen" och då går det inte längre att hålla ihop även om man aldrig bråkar. Ser fram emot en dag på stranden med denna sprudlande kvinna!

bla bla bla bla.... :-) Fin dag alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska ALDRIG sluta fira! Alla anledningar till att festa om och kalasa är ska uppmärksammas. Det är det som gör att vardagen flyter på. Tror jag, i alla fall:-)

Anonym sa...

Håller med, firar på! Hoppas det blev en bra dag!