2008-07-23

O-ringen

I år har jag lyckats pricka in soldagarna på ett riktigt klantigt sätt. Antingen har jag befunnit mig i en bil, varit på en skjutbana eller upptagen med något annat såsom födelsedagskalas och besök. Men i morgon tänker jag och bästaste vännen parkera oss i varsin brassestol vid Tisarbadens strand och vi tänker inte röra oss ur fläcken förräns solen gått ner. Vi behöver fylla på vinterförrådet av D-vitaminer och vila upp oss efter några ansträngande O-ringendagar.

När man umgåtts med 23000 hurtbullar några dagar så kändes det skönt att komma hem och titta in hos några grannar som lojt tog sig en semesteröl på verandan:-) Lagom lata och normalrunda människor, precis som jag:-) Orienterare är smala och muskulöst seniga. Kroppar att avundas, för att inte tala om deras kondition. Att dom orkar säger latpangisen i mig. Först cyklar dom till starten eller bussen som tar dom dit, springer som dårar i skogen en stund och cyklar sen uppför backarna i Sälen på väg hem igen. Uppför backarna ja, en del på gamla militärhojar, man häpnar! Men kl 21.00 var det lungt överallt, då sover dom i stugor och husvagnar och laddar inför nästa dags hurtbullerusch. Lite skillnad mot vintertid det:-)

Bästaste blev erbjuden att betala startavgiften till nästa års O-ring i Småland. Mja svarade Bästaste jag har så lätt för att åka vilse. Men du har ju klarat dig här svarade den förvånade Smålänningen... Då klarar du väl av orientering i Småland! Vad svarar man på det.. :-)

Hon får väl gå en kurs stackarn så kan jag följa med som caddie:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Höppas det blir bra väder så ni får en härlig dag :-)

Anonym sa...

Hoppas på sol honey för din skuld:)

Anonym sa...

TAck söta ni.. här strålskiner solen:-)