2008-07-18

Lunchbjudning

När herr och fru coach kommer på visit i morgon skall dom bjudas på lunch. Efter dagens skörd är det solklart vad dom får:-) Paj med kantareller och chevre..lite Österlenstimjan och lök samt stanning på 2 ägg och cremefraishe. Till det serveras kallskuret, sallad samt en sås/dressing på cremefraiche med dijonspenap, ett stänk honung och ev en liten vitlöksklyfta. Vi avslutar med kaffe och glass för jag gillar inte att baka. Hoppas dom tycker det ska smaka!

Jag ser fram emot deras besök för på måndag flyttar min coach och vår vän till Dubai. Det blir tomt på banorna utan honom. Och vem ska jag nu ringa för att få träningstips och råd. Visserligen är KP en expert av rang men jag förstår inte vad han säger, coach måste tolka:-)

Vet ni att jag rensat och förvällt kantareller i snart 2 timmar nu:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

åååhhh jag vill oxå ha paj;)

Pangbruden sa...

..Tror jag det..d u får väl dyka upp någopn gång min vän..

Anonym sa...

Gud va gott det låter! Önskar någon kunde göra sån lunch till mig också. Fick mig iaf lite till livs för macen tittade förbi på lite pusskalas :-)

Pangbruden sa...

.. Din Macen är klockren! Kul att han hittade dig! På kärlek kan man leva länge!

Anonym sa...

Vad är det med Dubai egentligen? Jag känner också en kille som flyttat dit.

Anonym sa...

Doc Värmen kanske...och skidåkningen..men framför allt lönen skulle jag tro