2008-07-16

Om blundrar och schmäck

Jag har gjort en riktig blunder. En blunder av katastrofala mått mätt enligt ynglingen i allfall. Iron Maiden spelar i Stockholm ikväll och jag missade att fixa biljetter åt honom. Ja ni hör kanske ironin som dryper här;-) Jag hade inte missunnat honom en afton med hans gudomliga Iron Maiden men biljetter får han fixa och betala själv. Däremot låg blundern i att jag och hans pappa inte uppmärksammade konserten för då hade det varit en perfekt fördelsedagspresent.

F.ö var det inget att se på TV´n i kväll heller. Inte när jag läste tablån iallfall. Vad är det för schmäckunderhållning dom visar egentligen. "Fat vs skinny", "Mamma och dotterskitdokusåpa", "Bisexuell kvinna i dokusåpa söker partner" och så alla dessa j-a byggsjävlprogram. Jag har sett Ernst live och smörigare finns inte.. det ryser i mig..jag lovar.

När jag var ung fanns åtminstone Krutrök, Dallas och Falcon Crest, det mina vänner var serier med lite stake i:-)

Får läsa en bok i stället.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag får höra på bvc vad dem tror att det beror på. Eller så är det bara en fas som går över om ett tag. Ja visst är han gullig.. Hihi!!Så mallig man blir när folk säger så söta saker om sitt barn. ler

Anonym sa...

Det finns alltid plats för Tusenbröder om det krisar på TV när man är solo...

Fru P är på Maiden ikväll. Tydligen väldigt bra fick jag i rapport. Tänkte lite salt i såret kanske... =)

Anonym sa...

Äntligen en kvinna som ser Ernst för vem han egentligen är. Bra där, pangis!

Buzan sa...

Ja det är precis så de små liven fungerar. Känner igen. Och tv har jag inte sett på många månader nu, verkar som om jag inte missar något då.

Anonym sa...

Maken kom helt oväntat iväg på konserten! En kompis ringde i går em och sa att en kompis hade en biljett till övers. Han kom hem igår kväll, halvdöv, och med ett lyckligt leende över läpparna.

Anonym sa...

Iron passar både stora och små alltså:-) Tack Magnus.. vad trodde du om mig egentligen..

Tina Välkommen!

Anonym sa...

När du var ung var det inte heller mycket på tv om somrarna. Kanske någon gammal svartvit Åsa-Nisse film eller Tarzanfilm. De andra programmen du nämner sändes inte på somrarna.

LJ Media sa...

Dallas var en hit. Missade inte ett avsnitt. Såg någonstans att en kvinna i Småland hade alla avsnitt på VHS. Lite halvfreakat, då det tar väl ett år att kolla igenom rubbet. Men sen fik jag veta vem hon är. Eva Blondin, tjejen som var ihop med Kenta i filmen som var en rellity innan ordet var uppfunnet, Dom kallar oss mods.