2008-07-15

Rhodos


Är det bara jag som tycker att det har varit mycket jordbävningar och andra naturkatastrofer sista tiden? Asien, Island, Sydamerika och nu senast Rhodos. Det verkar vara en s.k dopplereffekt på landskivorna.

Dottern och jag var på Rhodos en vecka förra sommaren, en mycket positiv överraskning. Jag hade mina fördomar mot ön men det var vackert, trevligt och inte mer sönderturistat än andra ställen. Priserna var hyfsat låga, åtminstone v 23 när vi var där. Antar att de ökar i takt med turisttillströmningen. Maten vi fick var riktigt bra och jag är kräsen när det gäller mat. Sen är greker ett oerhört trevligt folk. Jag trivdes gott och kan rekomendera ön.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det er nått läskigt som hender!!

Jeg var på Samos en gång det var jordbävning , sängen riktikt skakade och flytte på sig *läskigt* Monica