2008-07-24

Hot hot hot. Tom jag har badat.

Hot hot hot. Tom jag har badat.

4 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Varm är det här uppe oxå så det förslår.
Men nu har jag äntligen kommit hem från dagens slit i "Fjollträsk". (som sannerligen gör rätt för namnet Fjollträsk i dessa Pride-dagar)
Här ute på ön är det bara 25 grader just nu.
Jag har nu korkat upp en liten skvätt vin att svalka mej med, pilsnern är nämligen slut!

Anonym sa...

Flunken.. Jag har 31 grader!!!! I skuggan!! Tänkte ta ett glas vin men först ska jag försöka orka klippa åtminstone halva gräsmattan:-) Blir det så här varmt på ön i helgen tänker åtminstone jag ta ett dopp.. det fanns väl någon strand åt Käringsund till.. jajaj hela Åland är väl strand:-) Njut din pilsner för det är faktiskt nyttigt med öl i värmen.. alla mineraler etc är ngt kroppen behöver då. I princip bättre än vatten faktiskt!

Flunkbuster sa...

Badstränder är det inte så gott om som man kan tro på Åland.
Det är mest sten, klippor och berg i stränderna.
Som jag sa i ett tidigare inlägg (i min egen blogg tror jag det var) så finns det tre riktigt bra badstränder på Eckerö.
Degersand är den mest exploaterade men den är riktigt bra. Ibland kan det dock vara mycket tång som ligger i stranden.
Den är helt ok badtemperatur vid sydliga vindar.
Rödklobb är den som är minst åtkomlig men du är oas nästan helt ensam där.
Bäst är stranden du kommer till genom att ta vänster in på en liten obetydlig skogsväg på raksträckan innan Skeppsvik, där är det heller inte så mycket turister, mest ortsbor.
Stranden är lite av en hemlighet och stranden är egentligen i privat ägo. (ägs av mina avlägsna släktingar i Torp)
Men om man sköter sig så är det ok att vara där.
När man kommer ner till den stranden så ser man en ö (Blåklobb) långt långt bort i fjärran, det är faktiskt möjligt att gå hela vägen ut till ön om man inte är alltför kort i rocken.
Maken till badvik finns inte på hela Åland. (OBS! Skryt)

Anonym sa...

Jag tror dig.. får se om vi lyckas finna den.. och jag lovar att vi isåfall är varsamma. nu vill vi ju se lite också..bada kan vi göra här med men nån timme på dan när det är hot hot hot..