2008-07-24

Jamen va f.........n!

Halv 6 i morse kom katten in gapandes över att han ville ha mat. Han har en stor skål med torrfoder men problemet är att han gladeligen delar med sig av den på nätterna till en kattpolare. Jag har kattlucka men den är öppen när vi inte är hemma och igår stängde vi den inte.

Inte nog med att katten gapade, det körde långtradare och annat löst bilfolk på vägen utanför fönstret och prick kl.07.00 var det en dåre med motorsåg som löpte amok.

Nu tillhör jag förvisso de morgonpigga men inte sjutton vill jag vakna 05.30 när jag har semester! Även jag vill kunna ha längre kvällar och sova ut en stund innan jag i sakta mak masar mig upp.

Kan ni vara snälla och stänga av Sverige en vecka till! Jag försöker faktiskt sova här!

Och du katten.. håll truten för i natt åker du ut.

5 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Själv vaknade jag klockan 5, då drog jag upp katten och släppte ut väckarklockan.
Morgonen är bäst tycker jag, det är den tid på dygnet då solen kvittrar och fåglarna skiner.

Pangbruden sa...

Ja jag gillar morgonen med.. på morgonen inte mitt i natten;-) Ha en fin dag!

Anonym sa...

He he, jag råkade vakna 04.23! Men det var nog mest för att det var så obekvämt i soffan som jag hade somnat i. ;-)

Anonym sa...

Men vad var det som hände i morse!? Jag skulle sova uuuuuuut hos vänner på Ingmarsö och smög mig upp och ut i busken vid 7 för att kissa och VIPS hade jag låst mig ute och ville inte väcka mina kära vänner eftersom vi skulle sova uuuuuuuuut. Tog ett vuxet beslut och promenerade en timme och såg öns fågelliv vakna, fantastikt! ALlt har en mening, så också denna morgon! KRAM KRAM FINA A som skriver så jäkla kul så jag får skratta högt!

Anonym sa...

anonym = Vän V såklart