2008-07-15

Se på TV...öööhhh

Jag har aldrig varit och kommer aldrig att bli en TV-tittare. Jag har inte ro i kroppen att sitta och glo på TV. Jag har ro att läsa och blogga men se på TV intresserar mig väldigt lite. När jag tänker efter så har jag nog alltid varit såhär. Ungdomligt sett skulle man kunna säga att TV går fetbort. :-)

Visst, Greys Anathomy gillar jag stenskarpt men även där kan jag missa ett och annat program. Jag försöker verkligen att se på TV. Jag läser tablåerna och konstaterar att inget intressant i dag heller..suck. Ibland hittar jag något, en serie eller en dokumentär och tänker att det där får jag inte missa, men när kvällen kommer har jag glömt bort det.

Ikväll skulle vi se på Allsång på Skansen, inget dåligt program men efter 40 minuter kryper det i kroppen på mig och jag tänker bara; Tar det aldrig slut någongång:-) Sorry Lundin inte ens du får mig att vilja titta.

Sport däremot och nyheter det gillar jag, gärna mästerskap men det händer allt att jag missar en hel del där med.

Jag skulle önska att jag kunde se mer på TV för det verkar avslappnande och då fick jag ju tillbaka något för alla j-a pengar för Tv-licensen som jag hederligt betalar.

TV tips mottages tacksamt! Ni behöver inte påminna mig om Greys för det ser jag men för övrigt. Kom inte dragandes med alla dessa CSI och andra j-a amerkanska deckare dom tråkar ut mig mätt, men annars. Finns det något att se på för en TV-looser som mig?

13 kommentarer:

Anonym sa...

berlinerpopplaren men den har du ju missat 3 avsnitt av ;( 3an går nu 23,10,men läs boken istället ;)
bergen kirkenes måndagar 21,30 men den har du missat 3-4 avsnitt av ,men det går bra att hoppa in;)
Tre kärlekar,men den er det det bara 2 avsnitt kvar på av 13,men den er bra ...
morden i midsommer, 21,00 mandager.
MIa och klara söndagar 21,30;) monica

Anonym sa...

simpsons mamma

Anonym sa...

Tack Monica.. Det jag är lesen över är Bergen i Kirkenes, den hade jag verkligen velat se.. Kram

Anonym sa...

Jag kan låta meddela att gårdagens avsnitt av Allsången var ett mycket dåligt sådant. Detta menar Jansson, som är en hängiven Allsångs-tittare. Hon orkade bara med halva programmet igår....

Anonym sa...

bitte.. Tack då är det kanske inte mig det är fel på:-)

Anonym sa...

Jag gillar helgmånsbön skarpt. Man får se hur olika präster framför en kraftfull och livfull predikan dessutom från en ny miljö varje vecka.

Anonym sa...

Engelska deckare slår det mesta, lagom tempo och sköna miljöer. Annars finns det inte så mycket. Mia o Klara så klart och existens som börjar till hösten igen. Mina tv tips. Kollar mest på Viasat History och TV4 fakta. gillar dokumentärer.

Pangbruden sa...

Magnus: Det är väl vad man kan förvänta sig från en Tosrsbybo;-)

Anonym sa...

Jaaa, Berlinerpopplaren är toppen. har tyvärr enbart sett ett avsnitt men den skulle du gilla . Norska pratar dom också

Anonym sa...

Åhh att jag missat *Berlinerpopplarna...

Anonym sa...

Man behöver inte titta på tv. Det är kreativitetshämmande.

Flunkbuster sa...

TV 1000 lär ha fina "naturfilmer" efter midnatt, har jag hört!)

Anonym sa...

Flunken.. tack för det tipset;-) hahahahah