2009-09-01

Dagens Blondie

I avdelningen dagens Blondie så kan jag meddela att jag fick ett mycket upprört telefonsamtal från vackra dottern igår.

Hon hade fått sitt röstkort till kyrkovalet. Vad skulle hon med det till och var man tvungen att rösta. Hon var ju inte alls engagerad i kyrkan och visste minsann inte vem som var värd att lägga sin röst på.

Varför skickar dom ett röstkort till henne som inte är intresserad??

Ja det kan man ju undra:-)

Det tog en stund innan hon tog ett andetag och jag snabbt kunde flika in med att det är frivilligt att rösta och absolut inget tvång.

Lugnet lägrade sig åter och jag kunde fortsätta att arbeta.

Det flickebarnet gör mig glad på många vis:-)

7 kommentarer:

Monica sa...

hahaha skrattar , mig med;)

epsilon sa...

Man kan ju gå ur om man vill. Det är ju en rätt så dyr förening att vara medlem i om man aldrig tar del av deras verksamhet eller omfattar deras värderingar

Anonym sa...

Ska ni rösta så se till att lägga er röst på någon som är kyrkligt engagerad och inte en partipolitiker som inte lyckats bli invald nån annanstans.

Jag tänker rösta på Frimodig kyrka

Befria kyrkan från partipolitiken!

LJ Media sa...

Pangis. Tipsa dottern att man faktiskt kan gå ur statskyrkan. Jag gjorde det så fort jag blev myndig. På så vis slipper jag betala skatt till något man inte är engagerad i. Det blir några tusen om året.

Lennart sa...

Jag har gått ur för många år sen så jag slipper rösta. En sak mindre att bekymra sig över.

Doc sa...

Jag undrade också varför jag fick det där brevet.

Malte sa...

Det är skönt att slippa kyrkovalet. Jag visste inteensomatt det var iår.