2009-09-17

Grundlurad!

Men vad nu då? Vad händer egentligen?

Jag är grundlurad!

Av en bacill! Eller ett jäkla virus.

Jag hade ju århundradets kortaste förkylning. Åtminstone var det vad jag trodde och kvittrade glatt om. Men fanstyget tog väl bara ett djupt andetag för att därefter andas ut med kraft.

Rakt ner i mina lungor.

Såriga hostande lungor, huvudvärk och en näsa som helt plötsligt fyllts med allt annat än luft.

Hur gick det här till?

Det kom så plötsligt, som flickan sa..

Kastade in handduken och har sjukskrivit mig. Tillbringar morgondagen till sängs.

Aldrig får man vara riktigt glad.

Förhoppningsvis slipper jag knorr.

Trevlig helg ni alla. Måtte virus och baciller inte fastna på edra lekamens.

2 kommentarer:

Monica sa...

usj da du är hemma och kurerar dig?

självklart vill vi läsa om din dybai resa skriv skriv skriv

Ynglet sa...

Jodå... den fick mej med!
Kan trösta med att det går över på ca tre dar... Krya på dig gumman !