2009-09-18

Kvinnlig logik.. det tjänar ni män på:-)


Häromdagen blev jag sur på KP, riktigt sur. Vad det handlade om är irrelevant men jag var inte nådig.

Omedelbart satte jag mig vid internetbanken och förde över pengar åt honom.

När han ringde dagen därpå utspelade sig följande samtal.

Jag: Jag har fört över xx antal kronor åt dig för "det och det och det".

KP: Varför då? Det hade du väl inte behövt.

Jag: Jo jag var sur på dig.

KP: Ger du mig pengar när du är sur på mig?

Jag: Ja

KP skrattandes: Om jag ska få pengar av dig när du är sur på mig får du gärna vara sur på mig oftare. Det här måste skriva om i din blogg. "När jag blir sur på KP får han pengar"

Sen skrattade han hejdlöst.

Jag förstår inte det roliga i det hela. Mitt agerande följer ju vanlig sund kvinnlig logik.

Eller hur?

:-)

7 kommentarer:

✿Ewa sa...

Absolut!! Känner igen tendensen....numera kommer jag inte så långt att jag för över pengar, vet att det inte är där skon klämmer.

-Men jag är självständig och kan betala för mig om det ska vara så, så det så!!

pangis sa...

Typ:-)

Monica sa...

hahaha,
vilken mysig bild på er *kärlek*

magnus sa...

Har tagit upp det med Fia, men hon vill inte sätta in en spänn på mitt konto. Kan inte du snacka med henne?

Pangbruden sa...

Ska försöka..

Anonym sa...

När jag blir vandinnig på min man vill jag dela upp vårt gemensamma konta vilket bara innebär fördelar för honom. Jättekonstigt. s.y.

Anonym sa...

ska vara vansinnig...s.y.