2009-09-30

Energikick

Än har det inte sagt plopp men jag fick en mysig kväll i går.

Det händer inte ofta men plötsligt stämmer allt och alla är hemma samtidigt. Hela klanen. Mammahjärtat i mig uppskattar det väldigt.

Någonstans är vi väl uppväxta med tryggheten i en familjemiddag. Värdet av smahörighet i en familj. Även en ny familj som vi är. Att sitta ner i lugn och ro och prata om dagen. Vad barnen gjort i skolan och vad vi gjort på arbetet. Dryfta, fundera och diskutera.

En härlig kväll med hemlagad köttfärspizza runt middagsbordet.

Alla fem och katten nedanför som spann som bara en katt kan göra:-)

Dylikt mina vänner ger ork och energi för resten av veckan

:-)

3 kommentarer:

Doc sa...

De spann som katten med andra ord.

epsilon sa...

Ja, det där kan jag fortf. sakna med barnen utflugna sen länge.

Fru P sa...

Så härligt!!!

Jag försöker också höra vad alla gjort under dagen men hos mig blir det "piff o puff" o alla pratar i munnen på varann... försöker strukturera upp det o det blir bättre o bättre :-)