2009-09-26

LCHF mot fästingbett

Varje gång jag och KP har varit ute i svampskogen har han hittat en fästing på sin lekamen. Jag har aldrig drabbats.

Eftersom jag inte äter kolhydrater har jag haft en teori om att jag inte har något socker i blodet och därför inte luktar gott för de små terroristerna varpå jag klarat mig.

Jag har inte heller varit särskilt utsatt av myggor i sommar.

Att sen inte katter, kor eller rådjur heller äter socker tycker jag är irrelevant:-)

Hur som helst. De senaste dagarna har jag ätit bröd av en del olika orsaker, inte mycket men ändock.

Tror ni inte på f-n att jag fick plocka bort en fästing i knävecket igår!

Dags att återgå till min socker och kolhydratfria kost.

:-)

5 kommentarer:

Suzan sa...

underlig teori men vem vet, kanske stämmer? =)

Pangbruden sa...

Den är min högst personliga underliga teori:-)

Eskortflickan sa...

Ja, man vill ju tro på nåt och få kontroll över livet på nåt sätt. Men LCHF, jag är skeptisk...I långa loppet i alla fall.

epsilon sa...

Fästingar gillar doften av äldre kvinnor har jag hört. Och ja, jag brukar drabbas.

Pangbruden sa...

Är det inte synen så är det doften..suck:-)