2009-09-28

Grattis mulmul

Konstaterar att min mor fyller år idag. 65 faktiskt. Vad hände? Nyss var hon ju i 40 års åldern. Men det är det ju jag som är nu. Vart tog åren vägen?

Det känns inte särskilt länge sen som jag gick på GGmnasiet och mina föräldrar var 40 plussare. För att inte tala om när teensen var små och det var runt 50.

Någonstans där stannade jag mentalt:-)

Nu går båda kidsen på gymnAsiet. Lotsade av oss genom småbarnsåren och älskade av sin mormor och morfar. Kärleken är djupt besvarad.

När dottern var liten räknade hon upp vilka hon gillade. "Jag tyckel bala om Mamma, mulmul och mustel och fastel M fölståss"

Alla andra, inklusive pappa, låg längre ner på listan:-)

Så grattis bästa "mulmul", en fin bukett från oss kommer att levereras från Euroflorist idag.

Och ja, det kan jag skriva här för hon läser inte bloggar.

Tror jag.

:-)

3 kommentarer:

korven sa...

åh, jag älskar också min mulmul. Fast jag är en jävligt familjekär paerson, det är jag ju :)

Doc sa...

Ja du... vart tar åren vägen?

Daniel sa...

å jag niger, hurrar å grattar!

åtm blir vi visare med åren!