2009-09-09

Ska det jävlas ska det göra det rejält

På en del bloggar har jag läst att 090909 skulle vara en ödesdag, något trams i stil med att det var djävulens dag bla bla bla och man skulle vara uppmärksam på otrevligheter som hände denna dag.

Jag tror inte på sånt. Trams! Ondska finns tyvärr, säkerligen finns det ondska någonstans vaje dag oavsett datum. Personligen tror jag på det goda i tillvaron och tanken på att "hin håle" rödfärgad med horn i pannan och sprutandes eld ur munnen skulle dyka upp på ett visst datum är befängt. Lite tragikomiskt sådär.

Hur som helst så visade det sig att den här dagen blev en skitdag. Datum eller inte så har det mesta varit obra.

Det är inte helt friktionsfritt på jobbet, jag tänker inte gå in mer på det då det skulle vara fel men såpass kan jag säga att jag är oglad. Åtminstone idag.

För att rensa hjärnan beger jag mig således ut i svampskogen och får nästan hjärtat i halsgropen när en vilt främmande person plockar svamp i MIN GLÄNTA! Ja det är min glänta, jag skiter i allemansrätten när det kommer till mina kantareller. Den gläntan är inmutad, basta!

Inte nog med det. Under tiden vi skördade de vackra gula och bruna kommer ett gäng flyttande tranor och flyger över oss. Självklart är det en fågeljävel som skiter i mitt hår! Hur stora är oddsen för det.

Inte var det slut med djävulskapet här inte, nej då. Rätt vad det är så ringer telefonen och det visar sig att både KP och jag är totalt ovetandes om att vi skulle haft styrelsemöte.

Fattas bara att han snarkar i natt..

Snarksprayen till trots.

3 kommentarer:

Monica sa...

Men fy da fågel skit ;o not så najs,men det kanske betyder nått bra? ♥

Anonym sa...

Mr Murphy måste bara få komma på besök så att man vet att fanskapet lever. :P

pangis sa...

Sant fiddeli!!!