2009-09-13

Mat i sinnet

Som jag nämnt i tidigare blogginlägg så är jag i grund och botten oerhört intresserad av matlagning. Jag prenumererade på mattidningar och köpte kokböcker redan 1983 då var jag bara 18 år.

I min familj är min lillasyster den som är minst matroad och hon är kock!

Som en ödes ironi har jag ju självklart begåvats med en man som inte bryr sig ett smack om mat. Intresserar honom föga och han ratar det mesta. Eller han äter det mesta men tycker inte att mycket är särskilt gott.

Det är inget jag kan göra något åt. En man på 44 år måste själv få bestämma vad han ska äta eller inte.

Hur som helst så serverade jag den goda ostkakan i fredagskväll. Han tyckte den var riktigt god.

Ända tills jag berättade om den "hemliga" ingridiensen.

Och.

Mycket riktigt.

Någon andra portion var inte aktuellt efter det:-)

Under dagens bokhylleröj hittade jag en bunt Matmagasinet. Jag har säkert läst dom flera gånger men kokböcker och mattidningar kan man aldrig få för mycket av så i kväll ska jag krypa ner i sängen och frossa.

Har mina teens tur så blir det här en riktig gourmetvecka:-)

Inga kommentarer: