2009-09-16

Förkylt..eller?

Jag har varit dålig och sjuk minsann. I en kvart sisådär.

Frös och nös omvartannat i gårkväll och lade mig innan sonen ens behagade att komma hem. Hörde honom som i en dvala men somnade om.

Vaknade pigg som en mört och kvistade på lätta hjul till arbetsplatsen.

Väl på plats däckade jag ihop en stund och beslöt i samråd med min chef att jag skulle åka hem.

Stängde in mig på mitt kontor och plockade i ordning lite papper jag behövde.

När jag så skulle stänga dörren om mig insåg jag att jag var frisk.

Jag hade piggnat till och det som i ett trollslag:-)

Nu undrar jag ju vad som hände? Var det århundratets kortaste förkylning som drabbade mig eller var det ett längre allergianfall? Kanske inte svininfluensan men en lättare kultingvariant? Damm i näsan måhända eller lagomlatmasken som slog till påpassligt sådär?

Vad tror ni?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var JAG, och mitt trollspö.... Vet ju att ni ska till Dubai och att dom behöver dig på jobbet!!!

Miasomsvingadetrollspöt;o)

pangis sa...

Nu ska vi ju inte åka förräns om 6 veckor:-) Men tack ändå:-) Chefen blev ju glad.. och jag slapp dyr karens:-)

✿Ewa sa...

Känner igen det där, nästan exakt som för mig....undrar också om det här är den arbetsgivar vänliga influensan ;)?

Ja i och för sig även arbettagarvänlig...lite småsjuk i en kvart. Allt går snabbare numera ;)

Doc sa...

Jag tror det var ett sk förspel. En hint om vad som väntar. Förhoppningsvis inte när ni åker till Dubai.

pangis sa...

IIIhh doc..säg inte så:-)

epsilon sa...

Det hänger nog ihop med att du stängde dörren.