2009-09-26

Pimpat skafferi

Minst en nyttighet om dagen har varit min devis sen jag blev ensamstående. Numera är jag väl inte ensamstående men jag har eget ansvar för mitt hus.

Dagens nyttighet har bestått av skafferistädning. Jag har ett stort gammalt skafferi där det får plats mer mat än vad halva Sverige behöver i händelse av krig.

Således plockade jag ut allt. Det står just nu uppställt på samtliga bänkar och bord och en del även på golvet.

Har ni någon aning om varför man köper 10 paket pärlsocker? Eller 7 paket florsocker?

Inte jag heller men det är precis vad jag har gjort.

Efter att allt var utplockad insåg jag att här ska pimpas. Ner i källaren med racerfart där allehanda målarfärgsburkar finns. Man är väl inte dotter till en målare för intet.

Efter ett brottandes med en målarburk under en halvtimmers tid fick jag till slut upp locket. Skafferiet målades och lukten gjorde att vi fick köpa hämtmat från stadens bästa Kina och äta vid matsalsmöbeln. Teensen klagade inte över det.

Nu ska jag lägga in snygga "underlägg" i plast, inköpta på IKEA härmomdagen, och skafferiet blir snyggt pimpat i grått och vitt.

Hälften av allt innehåll är även kastat men jag kan nog fortfarande föda en skvadron om den skulle komma förbi.

I händelse av krig alltså.

:-)

Inga kommentarer: