2009-09-20

Att blogga om en vanlig dag

Funderar på om jag skulle vända ut och in på bloggen och skriva vanligt om min vanliga dag. Brukar inte göra det utan försöker hitta en något mer ytlig och raljant ton.

Kan inte tänka mig att skriva något nedvärderande om människor i min närhet och har svårt för att bli allt för personlig.

Men jag kanske skulle göra ett undantag, bara för idag:-) Ja det nedvärderande skippar jag men idag ska jag enkelt och åsiktsfritt dela med mig av mitt liv..

Värt ett försök:-)

Då börjar vi.

Vaknade 08.47 efter en god natts sömn där jag drömt om allt möjligt. KP sov hemma hos sig för idag är det fisketävling som lilla Tass ska få följa med på. Det var en glad och uppspelt liten Tass som ringde flera gånger igår:-)

Förkylningen är nästan borta och jag sitter och funderar på vad jag ska göra för nyttigt i dag. Försöker göra en nyttig sak varje dag. Man fixar inte att vara själv med hus och teens annars. Även om jag har KP i mitt liv så har jag ju huvudansvaret för mitt hus.

Ett fönster att putsa kanske och en del av gräsmattan behöver klippas.

Egentligen skulle jag varit i Mjölby och tävlat men förkylningen satte stopp den här helgen. Plånboken blev nog glad för det:-)

Men först ska jag ta en till mugg kaffe med massa mjölk samt ett nicotinelltuggummi ned lakritssmak och ringa min mor.

Om en timme först är jag sugen på frukost och då blir det äggröra i hederlig LCHF stil.

Klädsel just nu: Randig flanellpyjamas från Kapp Ahl, julklapp från teensen förra året.

På återseeende..

Det var inte så lätt det här.. Men lite småkul..

Fin dag i solen alla!

:-)

6 kommentarer:

Monica sa...

fan synd nu kl 11 kom vi på att vi kunde åkte till dig idag , varför bor du inte en timme närmare !!

pangis sa...

Vaddå..det tar faktiskt bara 2,5 h hit..det är väl nära:-) Kaffet var ju klart och för en gångs skull är jag hemma!!!puss

Monica sa...

jag vet men samma väg tillbaka , en annan gång hade jag vetat i går så hade vi kunne åkt direkt närjag vakna var hos malla 8 tiden haha

Pangbruden sa...

Morgonuggla?:-) Hälsa Mallisen

Monica sa...

JAPP IDAG VAR JAG DET , HON HÄLSAR TILLNAKA

Pangbruden sa...

Typsikt egentlgien..nu när ni ändp var uppe och på G..