2009-09-09

Tisdagkvällar utanför Sannahed

På väg hem från arbetsplatsen till kära bostaden passerar jag Sannahed.

Där finns en speedwaybana.

Indianernas.

Ni som är insatta i Speedway känner säkert till att Indianderna är ett av Sveriges mest anrika Speedwaylag.

Varje tisdagkväll är det hemma match. På alla husfasader efter vägen hängs Indianflaggan upp flera ställer upp Indiantält i sina trädgårdar, ja vid ett hus står det t o m en Indian med flaggan i hand:-)

Köerna dit är milslånga och jag är lika tacksam varje tisdagkväll att jag kommer från andra hållet, det mötande hållet.

Jag menar köerna jag möter är längre än de på Autobahn utanför Hamburg i rusningstid.

Indianderna kanske inte är Sveriges bästa klubb men de måste banne mig vara den rikaste med den Supporterskaran.

Jag förstår inte.

Speedway?

När det finns pistolskytte..

Gör ni?

2 kommentarer:

✿Ewa sa...

Jag hinner knappt läsa bloggar just nu, tyvärr. Men vill att du ska veta att just nu ligger Den stängda boken vid min säng. Hittade den på tradera för 20:- +
45:- i frakt! Så så snart det lugnar ner sig här så ska jag läsa :).
ha en bra dag!

Jessie sa...

Jaaa! Speedway är såååå roligt att kolla på. Men det är nog tur att man slipper åka själv. Har också funderat på att börja med skytte, verkar kul!

Allt gott!