2009-09-21

Dagens fundering

Kanske jag borde fortsätta blogga vanligt. Om mina vanliga göromål. Det blev lite enklare på så vis. Hjärnan kunde bara flyta med och fingrarna formulerade orden.

Att skriva för mig är som att andas. Sällan behöver jag fundera. Orden formuleras i fingertopparna innan jag tänkt klart dom inne i huvudet.

Med det menar jag inte att jag på något sätt skulle kunna skriva en bok, eller ens en novell.

Jag kan bara lätt printa ner hjärnvågorna i skriftlig form.

I dag är jag tillbaka på jobbet. Piggare men inte helt återställd. Är trött men jobbar mig sakta igenom högarna som samlats. Märkligt så mycket jobb det kan bli bara på en dag? Vart kommer allt ifrån?

Eftersom KP raringen fick fiska igår får han fint följa med till IKEA i eftermiddag. Den nya badrumsmöbeln ska utrustas med ny lampa och lite "hyllinläggningar" ska införskaffas så det blir fint i skafferiet.

Även en Pangbrud har husliga drag.

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Klart jag förstod att du är en riktig hederlig husmor!Fattas bara annat.....älskar också att sitt vid datorn o skriva om precis vadsomhelst!

Ha det gött!

Doc sa...

Varför skulle du inte fortsätta blogga som vanligt? Du har väl inte funderat på att sluta?

Pangbruden sa...

Nej men jag har funderat på att bli mer vardaglig och mindre fyndig:-) Fyndighet kräver eftertanke...

epsilon sa...

Det behöver väl inte vara enedera eller. Och vi kanske inte märker så stor skillnad, trevlig läsning vilket som.