2009-09-23

Dagens Pangis

Yrkesvuxutbildningar var en succé på dagens jobbmässa, men som Uffe skrev.. Vad i hela fridens namn gjorde herbalife där? Eller partylite? Ok för hemförsäljning men som arbete..tveksamt.

Tyvärr var avsaknaden av jobb märkbar.

Hörde även av en skyttekompis att hans arbetsplats söker massor av it-folk.. Vart var dom? Inte på mässan i allafall.

Att hitta en vettig baddräkt, en tvådelad med lite längre nedvikbar överdel var banne mig inte lätt i slutet av september. Om man inte ville betala 600:-/del vill säga och det vill man inte. För inte sjutton badar jag i 1200 kronorssuiter. Jag jobbar kommunalt!

Till slut hittade jag en i korallrött. Tur för mig att jag lätt blir brun och ALDRIG röd.. (Det är sant) Kräftröd pangis i korallröd baddräkt, det hade sett snyggt ut:-) Jultomten goes Dubai liksom..

Den där Alm verkar vara en märklig man.. och inte helt oskyld.
Eller vad tror ni?

Nu ska jag roa mig med rött. Inte vin och definitivt inte mannekänga i baddräkten, nej jag ska sukta efter vampyrer och blod på TV.

Peace!

4 kommentarer:

Monica sa...

att han är oskyldig har jag aldrig trott inte får att jag är kriminalare eller nått men hallå*???

Anonym sa...

Jag TROR han är skyldig..... med tanke på att han varit borta TVÅ omgångar utan att nån vetat var han varit...

MEN kommer ni ihåg KArim, från Gävle, som var "dömd" av rättsväsendet.... ända till alumpen gjorde att man hittade "kannibalen" som mördat två av sina fostersystrar.
Undrar hur det hade gått för honom annars. Ingen trodde att han var oskyldig....

Miamednackspärr

pangis sa...

Det ligger något i det du skriver Mia..men visst är det en del som talar mot honom..alla mord kan dock inte lösas med hjälp av statistik..

Kry apå nacken

Daniel sa...

Håra arbetstider vi lever i!

Men röda vampyrer hör livet till!