2009-09-14

Drömmen om Dubai

När min son var runt 12 år sådär så kom hans dåvarande bästis hem från en resa till Dubai och berättade om allt möjligt roligt han upplevt.

Det präglade Fjunet väldigt och sen den dagen har Dubai varit hans dröm.

Han har rest. Han har rest mer än de flesta människor någonsin får göra. USA, nästan hela Europa, nöjesparker överallt, Disneyland, Six Flags, Las Vegas och Alcatras och Gud vet allt.

Men drömmen om Dubai har alltid varit starkast.

Nu är ju inte Dubai ett ställe man bara åker till även om det numera går resor dit från alla möjliga bolag.

Vi har turen att ha vänner som bor och arbetar där. Bra vänner.

Att resa till Dubai för mig är inte bara att åka dit. Inte bara att få träffa och umgås med mina vänner. Det är inte heller alla upplevesler, nöjesparker eller skidåkning.

Nej att resa till Dubai är att få låta min sons stora dröm gå i uppfyllelse. Att få dela det med honom.

Det är stort för en mamma.

Därför glädjer mig den här resan enormt.

Ni förstår.. Min son och förstfödda var den första person som verkligen präglade mig. Som gjorde mig till en bättre människa och som starkt bidragit till att jag lyckats utveckla åtminstone någon bra egenskap här i livet. Efter honom har det tillkommit några:-) Men han var först. Den kärlek som väcktes i mig första gången jag såg honom så liten och ynklig med dropp i båda benen på barnIva där vi hamnat, ja den kärleken var tillräckligt stark för att spridas till andra.

Han är ingen vanlig kille förstår ni..

Han är min kille.

Och ja, han är en bortskämd slyngel men en godhjärtad slyngel.

:-)

6 kommentarer:

Monica sa...

så kul för er och honom !! ;)


du har inte missat ett skit !! var glad för det!

Mattias sa...

Det ska bli spännande att få läsa om er Dubai-resa senare. har alltid varit lite nyfiken på det resmålet jag också men tvivlar på att jag kan komma dit de närmsta 10 åren alla fall.

AVIIIS men glad för er skull förstås ;)

Anonym sa...

Oj, så vackert skrivet. Låter som det kommer att vara en utav de bästa upplevelserna i livet för er.

Anonym sa...

*Snyft*
Så fint skrivet.. KÄRLEK!!

Miasomocksåharsonensomförstfödd

pangis sa...

Mia..Du vet

✿Ewa sa...

Så fint du skriver..jaa den kärleken :)!

Ha en bra dag!