2009-09-18

Nya glasögon kanske?

Jag ser lite halvtaskigt och är en aning förvirrad som person.

När jag får feber ser jag sämre och förvirringen ökar i takt med att temperaturen stiger. I går kväll blev jag febrig och visste att jag hade en Alindrin liggandes i sin folieförpackning i medicinskåpet. En vit avlång tablett som ser ut ungefär som Ipren men är snällare mot magen.

Sagt och gjort, jag tar fram tabletten och ska precis trycka ut den och stoppa in den i munnen. Jag behöver inte svälja med vatten. Tabletter i allehanda former slinker ner utan problem.

Exakt när jag för den mot munnen skymtar jag en bokstav som glänser till i folien. En bokstav som inte finns i ordet Alinidrin. Bokstaven x.

Jag hejdar mig i sista stund. Läser lite nogrannare på paketet och konstaterar att det jag försökt trycka i mig var Axilur.

Maskmedel för katter!

10 kommentarer:

sofie sa...

Hoppas att du snart kryar på dig.
Tänker på dig.
Vilken tur att du hann se att det var fel tablett du hade tagit fram. Krya på dig hälsningar från mig.

✿Ewa sa...

*ASG* Du gjorde min morgon! Maskmedicin haha!

Hoppas att du snart är frisk och kry igen...

Anonym sa...

Ha, ha
Jag har väl berättat när jag åt 2 Axilur om dagen i två dagar..... Å INTE försvann huvudvärken av det inte....

MEN jag är avmaskad!!! *ASG*

Miasomladdarinförmöteidag

pangis sa...

Mia.. ha ha ha.. Vi är inte helt olika:-)

Lotta sa...

ha ha, en fd kollega till oss svalde ju kattens p-piller en gång... nästa lika illa!

pangis sa...

Ja just det:-)

Anonym sa...

Krya på dig...

epsilon sa...

Jag tror inte att det är spec. stor skillnad på pillren. Med det ena tar det 14 dar att bli bra, med det andra tar det 2 veckor.
God bättring!

MrSilver sa...

hmm du kanske är en katt trots allt och inte människa :) därav varför du tog fel piller möjligtvis ?

pezze sa...

'ASG*
tur attdu inte tog den o upptäckte efteråt... ;)

O du..
krya på dig o hoppas du blir frisk inna ni ska vrrooommm te Dubai!!!