2009-05-26

På äventyr

Jag är rädd för att det här inlägget kommer bli en lång klagovisa om jag drar igång och skriver om min just nu allt för stressiga tillvaro. Jag förstår inte hur jag ska hinna allt. Dagarna räcker liksom inte till.

Men jag ska bespara er min klagosång. Ni är inte här inne för att vara min Jerusalems klagomur:-)

I dag ska jag på äventyr en stund, om vi hinner:-) Vi har en utbildning till ställverksmontörer och vi ska fara upp till anläggningen på storstilat besök. På den utbildningen lär de unga männen och kvinnorna sig att klättra i stolpar. Ni vet när man fixar elledningar och liknande.

För mig som är enormt höjdrädd är det rena rama skräckvisionen. Klättra rakt upp i en stolpe endast iförda järnskor på fötterna. Jag bävar bara inför tanken.

Man kan lika gärna bada i Everglades, skräcken är densamma.

Återkommer med rapport men en sak kan ni vara säkra på. Någon Pangis klättrandes i en stolpe kommer inte att ske!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Know the feeling, Kompis! Dessutom har jag en student som jag planerar för.

BAMSEKRAMAR till min brutta

Miasomskrivitinläggnu!

Kia sa...

Klaga på! Det lättar på stress-trycket.

Pangbruden sa...

Tack kia