2009-05-24

Jamen faan vad det ska krångla ibland!

Men va faaaaan!! Här skriver jag det längsta strålande inlägget om hur jag tjatat sen Buppen gick i åk 5 för att hans dyslexi skulle utredas. Jag skriver hur stolt jag är över alla kurser han får MVG i nu. Hur det ena toppbetyget efter det andra ramlar in.

Jag skriver och tipsar er föräldrar som har barn med liknande problem att ni inte ska ge upp, att det är värt alla griniga, gnälliga utvecklingssamtal. Allt tjat och alla krav man måste ställa. Att man ska fortsätt att lita på sin intuition som förälder när man ser att ens barn inte utvecklas i språket och läs, skrivinlärningen.

Jag skriver om hur glad jag är över min standardmedalj i B. Dom är f-n inte lätta att få. Då måste man skjuta bra.

Sen när hela långa inlägget är klart, redigerat och rättat (eders Pangbrud har inte dyslexi men hon slinter med fingrarna ibland) ja då raderas hela jävla skiten.

Jag blir ursinnig på sånt! Jag avskyr krångel!

Så istället för ett intelligent och intellektuellt, klockt inlägg serveras ni ett inlägg bestående av svordomar och en frustrerat ilskint Pangbrud..

Kan va kul det med som omväxling:-)

9 kommentarer:

ninis sa...

FYYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAAAAN, jag vet!! Jag har vart med om det där 1000 gånger och jag är på väg att smälla laptopen i väggen!

Hmm... jag förstod ändå budskapet och vad roligt att buppen är så duktig. Då vet jag att det är värt att kämpa med mina koncentrationssvårighetspojkar oxå!

KRAM KRAM

pangis sa...

Niinis.. Det är värt det! Varenda sekund i resten av deras liv så är det värt det! Jag lovar

sofie sa...

Grattis till medaljen och din son.
Kram

Mattias sa...

Så djävla trist när det blir sådär (jag vet!) ska ha dina visdomsord i åtanke när jag och Max bråkar med mattematiken eller nåt i framtiden :)

Måste vara en härlig känsla som stolt mamma att det har gått så bra!

Lennart sa...

"klockt inlägg" skrev du. Vad är klockt för ord? Din dialekt kanske?

pangis sa...

Ja ja Lenart:-) Har du sett mitt mail btw?

Stolt som en tupp är jag.. 5 MVG har han åstadkommit år 1 på gymnasiet!!:-) Minst..

Lennart sa...

Jag har fått ett mail, som jag svarade på. Har du mailat mer?

pangis sa...

Nej men jag har inte fått något svar???

pangis sa...

maila igen