2009-05-18

En trött halvnorskas längtan

Efter den här helgen är jag så trött att ögonen står i kors. Jag har även så mycket att göra att jag kommer få stickningar i hjärttrakten.

Maj månad mina vänner.. maj månad.

Jag noterar även att för första gången på många år så kommer jag ihåg låten som vann melodifestivalen. Den unge Norske fiolspelaren har verkligen slagit till med en melodi som fastnar, inte konstigt att han vann. I Norge har man gått fullständigt bärsärk:-) T o m "korpsen" som spelar i 17 mai tågen spelade Fairytaile:-) Den norska patriotismen tränger genom alla porer och man kan inte låta bli att ryckas med

Jag längtar till helgen. Fjälluft är vad jag behöver och en Norgetripp är inbokad på fredag.

Mitt norska blod behöver få komma "hem" en stund. Andas den norska luften, höra det vackra språket och lägga blicken på den fina flaggan. Och köpa med lite medisterkaker och norsk mild majonäs.. En och annan norsk "sjokkoladebit" kommer också att hamna i påsen. För att inte tala om tidningen Norsk Ukeblad. Tänk att få läsa Norsk ukeblad..

Jag måste börja ta mig tid och åka till Norge oftare..

Eller Frankrike:-)

6 kommentarer:

Malene sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

jag me menad jag ;) den andra var kommandorans!!

intefulltsanorsklasse sa...

Vad tusan ar det for fel pa Dubai??? ;-)

pangis sa...

Jag kommer till Dubai..jag och din fruga:-)

reseledarlasse sa...

Perfekt, jag moter med burkhor pa flygplatsen sa att ni smalter in i miljon. Till PO skall jag forsoka fixa en sadandar vit helpyjamas med vidhangande kokshandduk att ha pa skallen!

Pangbruden sa...

Guud så snygg han kommer att bli.. Buppe då? Får han se ut som han vill:-)