2009-05-05

Här går man sa ankan

Som pendlare råkar man då ut för det mesta. Nu menar jag inte de nära döden upplevelserna jag utsätts för varje dag. Ni vet alla dessa långtradare och långsamkörare som gör att jag mer eller mindre får en infarkt varje morgon.

Nej i morse var det annat som stod på tapeten, eller vägrenen rättare sagt. Herr och fru Anka var ute på sin dagliga morgonpromenad och hade stannat för att gå över vägen. Jag saktade ner och de tog sig långsamt vankandes över till den andra sidan. En härlig syn att skåda. Tyvärr hann jag inte få upp mobilen innan de nästan var över.

Kloka vackra djur som gjorde min start på dagen riktigt kul.

:-)

5 kommentarer:

ninis sa...

Hihi,vad gulligt. Härlig start på morgonen, mer ankor på vägarna! :)

Kram

Bitte sa...

Kom till Mariefred så ska du få se på fåglar i trafiken.... Vi är nämligen invaderade av gräsänder sedan i höstas. Folk matar dem, så de ser liksom ingen anledning att flyga söderut.
Att köra hela Strandvägen brukar ta ca en minut. När dessa självutnämnda Kings of the Road korsar vägen tar det ca tio minuter...
kommunen har dock beslutat att införa matningsförbud till hösten.
Hoppas de dör av svält, de små äcklen! (ja, änderna alltså, inte kommunfolket...)

pezze sa...

hihih..
det e lite kul o mysigt o se hur de vankar sig fram på sina två simfötterna... :)
det e ngt med dom som man börjar dra på smilbandet ibland *L*

pangis sa...

Ja du har rätt Pezze.. man kan inte låta bli att bli glad:-)

ornitolog-lasse sa...

Vet ni varfor ankorna gar pa rad?
Jo, for i de flesta hamnar ar "ankring" forbjuden...