2009-05-25

En teensmorsa funderar

Två minuters paus där jag kan pusta ut och blogga lite ska jag väl kunna unna mig.

Jag funderar.

Jag funderar mycket på hur det kan komma sig att den lille syndikalisten som alltid varit så sparsam med pengar helt plötsligt alltid har tomt i plånboken:-) Pengarna rinner iväg på nöjen och annat. Kläder vägrar han att köpa. För dyrt. Jag undrar hur länge han kan gå omkring i sina urvuxna T-shirts:-)

En nyttig lärdom för en tonåring att själv sköta sin ekonomi. Att inse vad saker och ting kostar och att man måste spara för det man vill ha. Allt ramlar inte ur föräldrarnas eller mormors ficka. Han kanske skulle praktisera Annas köpstopp ett tag:-)

Nåja, nu är ju den ömma modern inte allt för sträng, för att inte tala om mormor så syndikalisten lär ju klara sig. Om inte annat så är vi överrens om att jag ska hålla inne lite på hans studiemedel i maj och juni så han kan kvittera ut resten i juli.

Sommarjobb? Det är något man kan glömma i den här staden.. Tyvärr:-(

Men min trapp och mur ska målas så han lär inte bli sysslolös.

Det är inte jag heller så nu är det dags att kavla upp ärmarna igen. Fin dag alla!

2 kommentarer:

bästaste sa...

Tror du han vill klippa mitt gräs i juni?? Vi har elgräsklippare..

pangis sa...

Jo det skulle nog kunna gå för sig.. Jag ringer dig!