2009-05-07

Hallelujahmoment!

Tänk dig att du tar en gjutjärnspanna eller en hantel på minst 1,5 kg. Håll armen rakt utsträckt och lyft, ta sen ner igen men vila inte armen utan håll ut den i 45 grader. Håll så i 7 s och lyft sen igen. Lyftet ska vara ca 3 sekunder. Gör om eländet 5 gånger och du vet vad jävligt det är att skjuta duellmomentet i Sport eller Grovpistol!

Man får kramp!

Till på köpet ska vi träffa en tavla också, på 25 m och helst i 10an som inte är mer än 7 cm i diameter!

Idag startade allsvenskan i sportskytte, ni som hängt här ett tag vet ju att jag och "gäddorna" är hyfsat med i allsvenskan. Det finns både silver och guldmedaljer i skåpen. (Heja oss tjejer)

Men det här med duellskytte är ett straff nästan värre än döden. I år skjuter jag grovpistol tillsammans med KP (.32) mest för träningen skull. Det är tungt! Jag var i det närmaste döende flera gånger! Jag lovar. Hade kramp från tummen till öronen.

Jag pustade, frustade och svor om vartannat men skotten dom satt!

Jajamensan, jag trodde knappt mina ögon. Som sagt, än är undrens tid är inte förbi:-)

Hallelujah!

Jag räknar kallt med att ha urläckra vältränade överarmar i sommar..

..åtminstone högerarmen..

5 kommentarer:

sofie sa...

Det blir vist en stark Pangis vi har på bloggen den här sommaren.
:-) kram på dig.

pangis sa...

Ja det verkar inte bättre..en rejäl högerkarda

Majsanochmalla sa...

Hahha... Om det inte funkar att skjuta folk... Kan du ju ocka dem med en rak höger! ;-)

Lycka till i helgen!

Å så kör ni försiktigt!

Pok

Mallaskanjutaihelgenbralla

Mattias sa...

Bra jobbat tjejen!!! Fast det kanske kommer se konstigt ut med en hulk-högerarm och normal vänster? :)

pangis sa...

skyttefri helg.. nästa helg däremot.. om vi inte skippar det:-)

Tack Mattias.. jag är rädd för samma sak:-)