2009-05-05

Den partajande syndikalisten.

Har jag berättat att den lille syndikalisten hade tänkt sig en fest efter demonstrationerna 1 maj? På lokal där det serverades alkohol tydligen. Detta föranledde ett långt förmaningstal från hans oroliga moder.

Han fick restriktioner i hur mycket han ev skulle klara av att tåla om han drack alkohol, att han skulle dricka långsamt och bla bla. Utöver det föreläste jag om faran med ån som rinner genom staden och tänk om nån skulle bråka med honom och...ja name it:-)

Helst av allt vill jag inte att han dricker alls, inte än. Han kan gott vänta tills han blir 18 år. Han har hela livet på sig att prova alkohol och så j-a bråttom kan det väl inte vara?

Han är ju fortfarande min lilla Buppe förstår ni.

Nu är syndikalisten i familjen rätt cool av sig så han nickade mest och höll med den oroliga modern.

Modern ringde fadern och fick honom att lova att hämta ynglingen på natten efter festen. Tack o lov är fadern en klok man (stundom) så det var inga problem och jag kunde lungt fara till Sunne.

Dagen därpå kollade jag av läget.

Kl 20.30 hade syndikalisten och hans polare lämnat partyt för då startade det en "massa dans och sånt skit":-)

Gudskelov så dansar syndikalister!

Än är inte undrens tid förbi känner jag.

3 kommentarer:

bästaste sa...

Jaa, vad hade du trott???

Eskortflickan sa...

Det var en rolig story, "dans och sån skit...". Ja, det är ett kryssande mellan lockelser och farligheter några år under tonåren..

pangis sa...

Suck ja.. :-) När ska vi få partaja själva tro?