2009-05-08

Att hämta kraft

När man lever så intensivt som jag gör är det skönt att bara njuta en stund. Vara som Norrlands Guld..dvs sig själv och för sig själv.

I kväll är jag för mig själv. Fjunet hänger med en kompis hos sin far och laddar inför morgondagens Hammefallkonsert, vackra dottern är hos bästa kompisen i huset mitt emot. Hon var hemma en timme och vi hade det bästa av mamma/dottersnack. Den tjejen är något att ha! Min tjej:-)

KP och liten Tass myser hemma hos sig för att landa här i arla morgonstund.

Jag lyssnar på tystnaden, äter plockmat och ska ta ett glas rosé. Kanske se en film eller läsa en bok.

Jag tankar. Hämtar kraft och och glädje. Min man är likadan, det är skönt. Vi förstår alltid varandras behov av space och ensamhet en stund. Det behövs bara en kväll då och då.

Det är dom kvällarna som gör att jag orkar leva i racerfart några veckor till.

Shoppingen? Jo den var lyckad. Perfekta skyttebrallor fanns på Intersport. Snygga highwaters och en tunika hittade jag med. Allt i diskret, snyggt elegant, svart:-)

Och nej.. jag ska inte ha det tillsammans, jag är väl ingen begravningsentreprenör..

6 kommentarer:

Iraq-Lena sa...

Det är några årsedan, men minstingens ynkliga början till skäggväxt döptes av de två inte alltid så gulliga storebröderna till fjunfarfar. Det var hans beteckning under ett par år när dom var på det humöret. Kom att tänka på det när du skriver om fjunet. Tack för påminnelsen.

pangis sa...

Man kan ju undra varför dom kallas för Fjunet:-) Det har väl sin naturliga förklaring..:-) Fin kväll till dig.. eller det kasnke är dag?

Den allvetande brädhögen sa...

Dottern och jag såg HammerFall på Hovet för sex veckor sedan.
Riktigt BRA!
Hon är FRÄLST...

Majsanochmalla sa...

Visst är det najs att "tanka sig själv"..

Om du bara visste vr nära vi var att åka till Öret i helgen.. En vovve där "ropade på oss".. Men var såld.. Vi var också helt sålda.. Chow chow 4 veckor.. Hajja själv Pangisen!

Djuret var sålt.. Vi försöker dresera mördarkaninen.. Oj vad bra dt inte går..

Pok

Mallaharlugnnubralla

Lennart sa...

Hej då på ett tag, nu åker jag till Tyskland!

pangis sa...

Trevlig res Lennart..

Gaaahhhh Mallan!!!

Stina.. Jag förstår din dotter, dom verkar ju suveräna:-) Antar att Fjunet kommer ha the time of his life