2009-05-16

17 mai, VSM och 40 års fest1

Snart dags att rigga sig klar inför aftonens 40 årsfest. Det blir en lugn tillställning för redan klockan 05.00 ringer väckarklockan och vi ska upp för att bege oss mot Göteborgstrakten och VSM. (Västsvenska mästerskapen)

Men i afton inga bekymmer. Svart tunika, jeans och snygga mycket höga svarta skor samt en del blingbling och alla tankar på skytte far all världens väg.. Åtminstone för en stund.

I morgon önskar jag all med gott norskt blod i ådrorna Gratulerer med dagen!

Jag har glömt att sätta fram min norska flagga och den s.k slöjfen som jag hade tänkt ha på mig när jag skjuter ligger kvar hemma:-( Men min norska glädje över 17 maj den kan ingen ta ifrån mig.

Den dagen lägger jag allt svenskt åt sidan för en stund och skrålar Ja vi elsker..

Ikväll håller jag dock på Malena, Danmark eller Tyskland, men visst hinner klockan bli 24.00 innan det är klart så får den fiolspelande lille vitryssen från Norge min röst med..

Hurra for 17 mai!

1 kommentar:

Anonym sa...

glömde du flaggan?????????????
fööööredare !!