2009-05-02

Nostalgitrippar

Det är mycket nu.

Mycket skytte.

Men hav förströstan mina vänner snart är jag på banan igen.. Nej inte skjutbanan, där är jag nu jag menar bloggbanan.

Gårdagskvällen hos de bästa i Kristinehamn var mer än lyckad. Det var kärlek, djup gammal vänskap och mycket nostalgi.

Men.

Titta inte på kort på dig själv från det glada 80-talet när du druckit rödvin. Det kan göra dig illamående:-)

Fy tusan hur vi såg ut. Dom luggarna och vilka kläder sen:-) Till på köpet så konstaterar jag att 80 tals eländet till mode är på väg tillbaka.

Jag kommer aldrig att orka ha lika kul nu som jag hade då.

Vad tyckte ni om 80 talet, ni som var med?

:-)

7 kommentarer:

magnus sa...

Jag är född -71, så jag blev mer eller mindre vuxen under 80-talet. Världsbilden färgades minst sagt i pastell, och det snyggaste plagget jag ägde under detta årtionde var en midjekort, vit jacka med axelvaddar som fått vem som helst grön av avundsjuka.

pangis sa...

Macen..du måste ha rockat i den jackan!!

sofie sa...

Här var det både och så att säga, många ärr osv.Men även mycket roligt så 80 talet var bland ras aktigt för mig. Kram

Majsanochmalla sa...

I lööv & hate 80-talet.. Modet sög även då.. Men discona.. I tell you!!!

Pok

Mallavågavägra80talsklädernanuocksåbralla

pezze sa...

hmm..har lite blandat känslor inför 80-tals mode komma glidande in på 2000-talet.. ;/
*humm*
men jag e INTE så förtjust i bjärta o pastelliga färger... :S
e mer förtjust i mörkare färger, men det e HELT oki med en eller annan färgstark klädesplagg..
det beror på vad det e för en typ av klädesplagg det e ;)

samt e det fasligt o se hur man tänkte då, då man hade en eller annat kläder som inte e så snygga idag.. *S*

men ska tänka på att inte blanda ngn alkohol o tittande i ngn fotoalbum... vill inte må illa.. *blörrkk * ;D *S*

Lennart sa...

Vad jag kommer ihåg, intensivt färgglada kläder och en massa poppig technomusik. Alla tjejer var permanentade och hade fluffiga frisyrer med korkskurvslockar. Har för mig att jag en gång (kanske flera?) då jag var på trav hade knallturkos kavaj, neongrön skjorta och svart/röd/vit-rutiga byxor. De kläderna har inte kvar!

LJ Media sa...

Åkte raggarbil på 80-talet. En gammal kompis från förr, Laila, har köpt en Galaxiecab som jag lånade när syrrans mellanunge Jessie slutade gymnasiet.
Lala beklagade sig nyligen på Facebbook att hon lltid blir bakis när hon åkt raggarbil.
Jag kontrade med ett inlägg om att jag ville återupptäcka gamla upplevelser (dvs bli bakis efter en cruising i en raggarbil) och så blir det nog.Man får väl leta upp skinnpajen:-)
Förrresten Pangis, vad sägs om ett möte IRL? Jag tänkte att du, jag, Bitte, Flunkis och andra bloggissar kunde träffas i Mariefred på något bra ställe och chatta fejs mot fejs.