2009-05-26

HLR utbildning för den stolta modern

HLR utbildning

Utbildad i hjärt- lungräddning och hjärtstartare, bra där! Ju fler vi är som kan det desto fler liv kan räddas. Hoppas dock att jag slipper att använda min kunskap irl någongång.

För er som vill veta mer är hlr.nu platsen att söka på.

Dagens gladaste stod vackra dottern för. Hon har fått lön för sitt slit och får ett MVG i slutbetyg i matte:-)

Efter skytteträningen tror jag bestämt att det är värt att fira lite. Det finns väl knappt stoltare moder än eders Pangbrud i dessa dagar:-) Efter det börjar vi packa, damen far till Berlin och Prag på fredag. Det är lönen för allt slit med konserter och luciatåg dom gjort genom åren.

Vilken skola:-)

9 kommentarer:

Monica sa...

den där hälsade jag också på för ett tag sen, bättre med stor dockan tycker jag!

Lennart sa...

Har en liten tanke på att besöka Berlin på semestern i år. Får se hur jag gör. Nu har jag mailat igen, hoppas det går fram. Ett par bilder är med.

Pangbruden sa...

Bra hoppas du har rätt adress..ska kolla

ACA sa...

Är i desperat behov av receptet på den där silltårtan vi gjorde för 100 år sedan. Har ett svagt minne av vad som ska vara i den men jag tänkte du kanske kan uppdatera mig?

pangis sa...

ACA

Låt mig se.. Hönökaka med skivad färskpotatis och gräddfil med gräslök på lager ett.. glöm inte salta

Lager två hårdkokta ägg hackade och blandade med majonäs.. kanske lite dill också

Lager tre dekorera med olika sorters sill, rödlök, gräslök etc

Tror minsann det blev rätt..Den ska jag göra på midsommar:-)

ACA sa...

Tackar och bockar. Jag hade för mig det var Västerbotten ost i också men jag kanske minns fel. =)

pangis sa...

ACA..du har helt rätt, riven västerbotttenost ska det ocks vara i ägglaret!!!

ACA sa...

tusen tack, min sillälskande man kommer älska detta =)

pangis sa...

Vägen till mannens hjärta.. skulle jag bjuda KP på detsamma så slog han nog ihjäl mig:-)