2009-08-10

Vb: Borre 1,24kg! MMS från KP


När min feta katt Moroten har fångat en råtta eller fågel så kommer han genast in med den och visar upp sin "fina" fångst. Stolt som en tupp, trots att han är en katt, förväntar han sig mattes beundran och massor av beröm.

Samma sak är det med KP när han fiskar. Så fort han får en firre av något slag tar han kort på sig själv med fångsten och messar bilden till mig. Självfallet med info om längd och vikt.

Likt katten är även KP stolt som en tupp, trots att han är man och inte ens en katt, och lika självklart förväntar han sig min beundran och mitt beröm.

Jag drar vissa paralleller här, ser likheter men kan inte komma på någon vettig slutsats.

Någon som kan hjälpa mig med det?

8 kommentarer:

Malte sa...

De är båda av hankön?!?

lax-lasse sa...

Den taggiga ryggfenan?

Gaelar?

Simblasa som "later" nar man tar pa den eller har druckit ol?

De oforstaende stirrande ogonen nar du pratar om att lana kreditkortet for shopping?

Gommer sig i vassen nar det ar badsasong?

Gar helst i stim med likadana typer?

Alskar att lata sig i solen?

Ater vad som helst?

Ja, listan kan goras lang... Ar sjalv ju bade man och fisk, fodd i mars som man ar!

pangis sa...

Det faller på "Äter vad som helst" :-)

Anonym sa...

Han är ju Jägare! Han vill visa upp sitt byte såklart...
Så att du kurrande stryker dig mot honom!

Miasomfattar!

Doc sa...

Båda gillar mus?
Äh, jag är omogen.

pangis sa...

Doc..Din humor är lika låg som min märker jag:-)

Fru P sa...

Ha ha, män o katter vettu...

Gott med borre :-P

Lennart sa...

Har inte den blekaste. Jag kan ju bara laga till frusna torskblock i ugnen.