2009-08-30

En het Pangbrud

Inatt trodde jag på fullaste allvar att jag kommit i klimakteriet. Jag hade svallningar! Vaknade dyblöt över hela kroppen och förundrades då det var andra natten på rad.

Jag såg mig själv i tanken ringa kvinnokliniken och boka tid för hormonplåster. Jag såg även scenariot med blodproppar och gud vet allt vi hypokondriker kan råka ut för.

Jag tyckte det kanske var lite väl tidigt, jag är ju fortfarande bara 44 år men man vet ju aldrig med oss kvinnor. När äggen är slut så är dom.

Sen steg jag upp och som en händelse kastade jag ett öga på termometern. Den visade på över 25 grader inomhus. Bergvärmen hade väl fått något fnatt och ökat på, därtill har vi mycket hög luftfuktighet.

Jag kanske ska nämna att jag sover iför pyjamas..under duntäcke!!!

Av svallningarna återstod således en överhettad Pangbrud.. Hypokondriskt överhettad Pangbrud:-)

Sån är jag..:-)

Men jag är glad som den lilla skiten över min silvermedalj idag.. Jag slet för den, och vann den verkligen. Till på köpet blev jag klubbmästarinna och det är fan inte det lättaste i vår klubb.

Jag har ju mina finaste gäddor att tampas mot..eller med:-) Såna är vi förstår ni, vänner i vått och torrt! Och vänskap ska man inte förakta!

9 kommentarer:

Fru T sa...

Grattis! Du är duktig du :) Stor applåd!

Pangbruden sa...

Tack tack..Ja i precision har jag ökat under sommaren..värre med snabbskyttet men jag får hålla i och komma igen:-)

Doc sa...

Grattis till silvret och till att det inte var klimakteriehetta.

Anonym sa...

Grattis till Silvermedaljen! Om det även fanns pris för bloggning så skulle du en utav mig. =)

pangis sa...

Tack fiddeli jag sätter dig som god konkurent och kan meddela att flera i min klubb läser din blogg och uppskattar ditt sätt att skriva!

P-A sa...

Grattis till Silveret. Jag missa medaljer men jag kom inte sist helelr hehe

Anonym sa...

Tack, nu blir jag så glad att det känns ända ner i lilltån =)

Ynglet sa...

Men VEM har ställt nån sorts ANKA eller vad det är på tredjeplats på pallen? Jaja... Stora grattiskramar iaf.

Pangbruden sa...

Ynglet.. ja vem var det.. Det var i allafall inte du..;-) Anka..nu skrattar jag högt!!