2009-08-20

Almdöden, var är du?

Den vackra Piassavakvasten jag erhöll som gåva igår skall främst användas till att sopa bort alla j-a almfrön jag har på framsidan av mitt hus.

Det växer 3 stora 100 åriga Almar exakt vid min tomtgräns. Det är dom K-märkta, skyskrapehöga bastardträden som bereder mig 70 skottkärror med löv varje höst.

Men som sagt, det är inte bara löv som faller, det är frön också.

Kanske inte 70 skottkärror frön men väl 7.

Jag är en av få som verkligen ser fram emot Almsjukan.

Å andra sidan är det inga problem att träna gäddhänget när man bor hos mig.

3 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Slå in "Ecoplugg" i stammarna så slipper du problemet med alla löv och frön. ;-)

Bitte sa...

"Ecoplugg"? Funkar de på björkar, också?! Vi - ja, eller grannen egentligen - har en helt onödig som stör vår utsikt mot slottet halva året.

pangis sa...

Jo jo..men får väl nån javöa miljönämnd efter mig istället