2009-08-06

Grå grå grå grå

Där rök mitt självpåtalade köpstopp med ett brak:-) Kunde bara inte motstå en tunika, lätt stickad, i grått. Nu var den från anrika HM så den kommer inte att ruinera mig bara göra min höst lite mer färgglad.

Jo grått är en färg. Det vet alla vi som satt på fritidsgårdar och häckade i vår ungdom. Vi fikade och spelade UNO. Ett kortspel där man skulle säga en färg.. jag minns inget mer men över lokalen skallade grå grå grå grå..'

Således mina vänner, vad ni än tycker så är grå en färg.

:-)

7 kommentarer:

Monica sa...

jag gillar grå ;)

Anonym sa...

Vilket sanslöst minne du har! Trodde UNO var det kortspelet när man hittade på tecken och med-spelaren skulle veta när man hade fyra samma??
Kram Pruseluskan

Ingmarie sa...

Jag tycker grått har fått ett oförtjänat dåligt rykte!Tänk bara på alla underbara goa tanter....grått är vackert!

Hennickehammars herrgård har jag varit ett otal gånger på kurser,verkligen ett vackert ställe.Har även suttit på Stora Valla o sett Ralf Edström spela fotboll! Kram på dig!

pangis sa...

IngMarie Du är ju mer hemma här/däromkring än jag:-)

pangis sa...

Pruseluskan..Det var ju det..och du och jag hade ju utarbeteat ett suveränt tecken..vi vann ju jämt. Minns du att det var när vi spelade UNO som vi skolkade för första och enda gången? Och Danielsson, vår svensklärare, märkte inte ens att vi var borta:-)

Anonym sa...

Öh, minns inte att det var några färger inblandade och har jag skolkat...?? Hmm :-)
Kommer ihåg tecknet däremot :-)
Kram

pangis sa...

Japp..du har skolkat..en enda lektion i Svenska..du och jag samt Carola och Maria. De två gick tillbaka till lektionen och fick "sen ankomst"..du och jag struntade i det och klarade oss:-)